Sunday, September 9, 2012

Jamuan Hari Raya :/


Hi! Lama x update blog ni ..Tina nk cerita ni..Tiap2 tahun,sekolah korang mesti ad jamuan hari raya an?Mesti meriah an tahun ni?Tahun ni x meriah langsung jamuan hari raya kat sekolah Tina !X suka!
Nak tahu kenapa? Jamuan Hari Raya kena pakai baju sekolah.Pastu kena belajar pulak tu..Baik x payah buat..Yg seronok,cikgu je lah..Dapat makan sedap2..Tahun lepas meriah la jugak..Ada pacak khemah,pakai baju raya,makanan sedap..Yang penting,x belajar pon..Tapi tahun ni...Hurmmm,ntahla..X macam menyambut pon..

Tina punyelah bersemangat nk pakai baju raya Tina tahun ni..Nak tunjuk manik yg umi Tina jahit kat baju Tina..Tudung batman Tina..Kasut blink blink Tina..Macam2 lah lagi..N most important thing is,nak ambik gambar ngan kawan2..Tahun depan,macam ramai je nak pindah..Tina pon rasa nk pindah jugak..Tapi,x tahulah jadi ke x..Okay,lari topic..Tahun ni kami makan nasi warna kuning dengan ayam masak merah.Nasi warna kuning tu Tina x tahu nasi apa..X habes pon Tina makan..Nak tahu sebab apa?Sebab x sedap ! Nasi dy laen2..Ad yg keras,ada yang lembut..Ada yg kuning cair,ada yang kuning pekat..Tina dpt yg keras n kuning pekat..Yg ni x sedap!Kawan2 Tina sume dapat yg lembut n warna kuning cair..Tina pon menumpang makan nasi dyorang..Lepas tu ada nasi himpit n kuah kacang..Yang ni sedap..

Pastu kan,elok2 kami makan,kawan Tina ada cerita yg ayam tu ada tuuuuttt..Kat ayam dy sendiri ada benda tu..SECRET .Nak buat macam mana..Semua dah ada dalam perut dh pon..Tunggu keluar nak jadi taik je lagi..Huhuhu.. Dah la,Tina malas nak cite pasal ni ..X menarik langsung! Senak perut Tina ingat balek Jamuan Hari Raya tahun ni .

Anyway,PMR ada lagi 29 hari..SPM pulak 56 hari..Semakin takut nak tempuh tarikh tu..Menggerunkan !Wish me luck :)


No comments :

Post a Comment